Osoby ubiegające się o uzyskanie statusu bezrobotnego lub poszukującego pracy mogą złożyć wniosek o rejestrację w postaci elektronicznej korzystając z systemu praca.gov.pl (https://praca.gov.pl).
Możliwe są 2 ścieżki postępowania przy rejestracji elektronicznej:
- Pełna rejestracja elektroniczna – (niewymagająca wizyty w Urzędzie).
Proces rejestracji nie jest skomplikowany ale konieczne jest posiadanie Profilu Zaufanego lub kwalifikowanego podpisu elektronicznego. Osoba ubiegająca się o zarejestrowanie przekazuje za pośrednictwem formularza elektronicznego udostępnionego w systemie praca.gov.pl (https://www.praca.gov.pl) wymagane dane oraz załącza do formularza wszystkie wymagane na potrzeby dokonania rejestracji dokumenty. (Patrz - Wykaz dokumentów niezbędnych do rejestracji). Datą rejestracji w przypadku pełnej rejestracji elektronicznej jest dzień wpłynięcia do Urzędu poprawnie wypełnionego formularza elektronicznego wraz z załącznikami.
- „Prerejestracja" – (nie wymaga osobistego stawiennictwa i posiadania Profilu Zaufanego lub kwalifikowanego podpisu elektronicznego).
Osoba ubiegająca się o zarejestrowanie przekazuje za pośrednictwem formularza elektronicznego udostępnionego w systemie praca.gov.pl (https://praca.gov.pl) wymagane dane oraz załącza do formularza wszystkie wymagane na potrzeby dokonania rejestracji dokumenty. (Patrz - Wykaz dokumentów niezbędnych do rejestracji). Następnie pracownik Urzędu przeprowadza rozmowę telefoniczną z osobą ubiegającą się o zarejestrowanie. Przy tej metodzie rejestracji niezbędne jest wskazanie numeru telefonu do kontaktu. Datą rejestracji w przypadku „prerejestracji" jest dzień dokonania rejestracji w rejestrze bezrobotnych i poszukujących pracy, który następuje w dniu przeprowadzenia przez pracownika powiatowego urzędu pracy rozmowy telefonicznej z osobą ubiegającą się o zarejestrowanie jako bezrobotny albo poszukujący pracy.
Instrukcja elektronicznej rejestracji przez internet,
https://losice.praca.gov.pl/dla-bezrobotnych-i-poszukujacych-pracy/rejestracja-w-urzedzie/instrukcja-elektronicznej-rejestracji
Instrukcja „Jak założyć Profil Zaufany"
http://losice.praca.gov.pl/dla-bezrobotnych-i-poszukujacych-pracy/rejestracja-w-urzedzie/profil-zaufany
Instrukcja „Jak założyć konto użytkownika w praca.gov.pl"
https://losice.praca.gov.pl/dla-bezrobotnych-i-poszukujacych-pracy/rejestracja-w-urzedzie/konto-uzytkownika
Dodatkowo informujemy o możliwych ścieżkach założenia Profilu Zaufanego:
- ZAŁÓŻ PROFIL ZAUFANY ZA POŚREDNICTWEM BANKOWOŚCI ELEKTRONICZNEJ:
- ZAŁÓŻ PROFIL ZAUFANY ZA POŚREDNICTWEM PLATFORMY ENVELO:
- Załóż konto na platformie Envelo. Zajmie to nie więcej niż 30 sekund. Udaj się do Placówki Pocztowej ze swoim Envelo ID, adresem e-mail podanym podczas rejestracji oraz dowodem osobistym lub paszportem w celu uwierzytelnienia danych istniejącego konta. Po zakończeniu procesu uwierzytelnienia danych potwierdzenie zostanie wysłane na podany adres e-mail oraz do Twojej skrzynki Envelo. Zaloguj się na konto Envelo, wejdź w ustawienia konta, a następnie aktywuj Profil Zaufany;
- Udaj się do Placówki Pocztowej i powiedz, że chcesz założyć konto w Envelo. Pracownik poprosi Cię o podanie niezbędnych danych: adres e-mail oraz dowód osobisty
lub paszport. Po zakończeniu procesu zakładania konta w Envelo potwierdzenie zostanie wysłane na podany adres e-mail oraz do Twojej skrzynki Envelo. Zaloguj się
na konto Envelo, wejdź w ustawienia konta, a następnie aktywuj Profil Zaufany.
Osoby ubiegające się o uzyskanie statusu bezrobotnego lub poszukującego pracy, które z różnych względów nie mogą skorzystać z elektronicznej rejestracji mogą to zrobić w następujący sposób.
Możliwe są dwie ścieżki postępowania:
- wydrukować poniżej zamieszczony komplet dokumentów
- pobrać przygotowany w wersji papierowej komplet formularzy do rejestracji z siedziby Powiatowego Urzędu Pracy w Łosicach wyłożony w holu budynku, po prawej stronie – wejście Główne do Starostwa Powiatowego w Łosicach.
Tak przygotowany komplet dokumentów wraz z załącznikami należy dostarczyć osobiście do siedziby Powiatowego Urzędu Pracy w Łosicach, ul. Narutowicza 6, 08-200 Łosice w zamkniętej kopercie z hasłem „REJESTRACJA – imię i nazwisko oraz koniecznie aktualny nr telefonu kontaktowego" po telefonicznym uzgodnieniu z pracownikiem Urzędu terminu odbioru kompletu dokumentów.
Wykaz dokumentów niezbędnych do rejestracji jako osoba bezrobotna:
- Wniosek o rejestrację;
- Oświadczenie i informacje (str. 1-14);
- Kserokopie lub oryginały dokumentów potwierdzających zameldowanie na pobyt czasowy, okresy zatrudnienia, innej pracy zarobkowej, prowadzenia działalności i inne okresy, posiadane wykształcenie, uprawnienia, umiejętności, orzeczenie o stopniu niepełnosprawności itp. (jeżeli jest to pierwsza rejestracja załączamy wszystkie dokumenty, a jeśli kolejna to dołączamy tylko te dokumenty, które uzyskaliśmy po ostatniej rejestracji);
- Oświadczenie o samotnym wychowywaniu dziecka (dotyczy osób ubiegających się o zasiłek);
- Zaświadczenie o zatrudnieniu i wynagrodzeniu za okresy pracy w ramach umowy zlecenie, umowy o dzieło, umowy o pracę w niepełnym wymiarze czasu pracy;
- Wykaz złożonych dokumentów.
Dokumenty do pobrania do rejestracji jako osoba bezrobotna
Wykaz dokumentów niezbędnych do rejestracji jako osoba poszukująca pracy:
- Wniosek o rejestrację;
- świadczenie i informacje (str. 1-6);
- Kserokopie załączonych dokumentów potwierdzających zameldowanie na pobyt czasowy, okresy zatrudnienia, innej pracy zarobkowej, prowadzenia działalności i inne okresy, posiadane wykształcenie, uprawnienia, umiejętności, orzeczenie o stopniu niepełnosprawności itp. (jeżeli jest to pierwsza rejestracja załączamy wszystkie dokumenty, a jeśli kolejna to dołączamy tylko te dokumenty, które uzyskaliśmy po ostatniej rejestracji);
- Wykaz złożonych dokumentów.
Dokumenty do pobrania do rejestracji jako osoba poszukująca pracy
W PRZYPADKU NIE WYPEŁNIENIA NIEZBĘDNYCH OŚWIADCZEŃ, BRAKU PODPISU W WYZNACZONYCH MIEJSCACH BĄDŹ BRAKU NIEZBĘDNYCH DOKUMENTÓW REJESTRACJA NIE ZOSTANIE DOKONANA. REJESTRACJI MOŻNA DOKONAĆ NA PODSTAWIE KOMPLETNEGO WNIOSKU ZAWIERAJĄCEGO WSZYSTKIE DANE I KOMPLET ZAŁĄCZNIKÓW.
W przypadku pytań dotyczących rejestracji proszę dzwonić pod numer: 83 357 19 61
Dodatkowe informacje
Każda osoba, która utraciła pracę ma prawo do bezpłatnej służby zdrowia przez okres kolejnych 30 dni od dnia rozwiązania stosunku pracy. Ponadto zgodnie ze stanowiskiem Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej, każda, nawet nieubezpieczona osoba, będzie diagnozowana bezpłatnie w przypadku podejrzenia zakażenia koronawirusem. Reguluje to ustawa z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz. U. z 2020 r., poz. 374). W związku z powyższym prosimy o powstrzymane się od rejestracji w powiatowym urzędzie pracy w celu m.in. uzyskania uprawnienia do korzystania z ubezpieczenia zdrowotnego. Jednocześnie informujemy, że ubezpieczenie zdrowotne można również uzyskać u członka rodziny, jako osoba współubezpieczona.