Przypominamy, że osoby ubiegające się o uzyskanie statusu bezrobotnego lub poszukującego pracy mogą złożyć wniosek o rejestrację w postaci elektronicznej korzystając z systemu praca.gov.pl (https://www.praca.gov.pl). Aby się zarejestrować elektronicznie bez wizyty w Urzędzie konieczne jest posiadanie Profilu Zaufanego lub kwalifikowanego podpisu elektronicznego.
Pełna rejestracja elektroniczna, nie wymaga wizyty w Urzędzie, a procedura rejestracyjna nie jest skomplikowana. Zapraszamy do zapoznania się z instrukcjami dotyczącymi usług elektronicznych, które ułatwią komunikację i załatwienie spraw bez wizyty w Urzędzie.
Instrukcja elektronicznej rejestracji przez internet,
https://losice.praca.gov.pl/dla-bezrobotnych-i-poszukujacych-pracy/rejestracja-w-urzedzie/instrukcja-elektronicznej-rejestracji
Instrukcja „Jak założyć Profil Zaufany"
https://losice.praca.gov.pl/dla-bezrobotnych-i-poszukujacych-pracy/rejestracja-w-urzedzie/profil-zaufany
Instrukcja „Jak założyć konto użytkownika w praca.gov.pl"
https://losice.praca.gov.pl/dla-bezrobotnych-i-poszukujacych-pracy/rejestracja-w-urzedzie/konto-uzytkownika
Dodatkowo informujemy o możliwych ścieżkach założenia Profilu Zaufanego:
- ZAŁÓŻ PROFIL ZAUFANY ZA POŚREDNICTWEM BANKOWOŚCI ELEKTRONICZNEJ:
- ZAŁÓŻ PROFIL ZAUFANY ZA POŚREDNICTWEM PLATFORMY ENVELO:
Link do platformy ENVELO: https://envelo.pl/profil-zaufany-epuap/
- Załóż konto na platformie Envelo. Zajmie to nie więcej niż 30 sekund. Udaj się do Placówki Pocztowej ze swoim Envelo ID, adresem e-mail podanym podczas rejestracji oraz dowodem osobistym lub paszportem w celu uwierzytelnienia danych istniejącego konta. Po zakończeniu procesu uwierzytelnienia danych potwierdzenie zostanie wysłane na podany adres e-mail oraz do Twojej skrzynki Envelo. Zaloguj się na konto Envelo, wejdź w ustawienia konta, a następnie aktywuj Profil Zaufany;
- Udaj się do Placówki Pocztowej i powiedz, że chcesz założyć konto w Envelo. Pracownik poprosi Cię o podanie niezbędnych danych: adres e-mail oraz dowód osobisty lub paszport. Po zakończeniu procesu zakładania konta w Envelo potwierdzenie zostanie wysłane na podany adres e-mail oraz do Twojej skrzynki Envelo. Zaloguj się na konto Envelo, wejdź w ustawienia konta, a następnie aktywuj Profil Zaufany.
Osoby ubiegające się o uzyskanie statusu bezrobotnego lub poszukującego pracy, które z różnych względów nie mogą skorzystać z elektronicznej rejestracji mogą to zrobić w następujący sposób.
Możliwe są dwie ścieżki postępowania:
- wydrukować poniżej zamieszczony komplet dokumentów
- pobrać przygotowany w wersji papierowej komplet formularzy do rejestracji z siedziby Powiatowego Urzędu Pracy w Łosicach wyłożony w holu budynku, po lewej stronie – wejście Główne do Starostwa Powiatowego w Łosicach.
Do wypełnionego kompletu dokumentów należy dołączyć kserokopie dokumentów potrzebnych do rejestracji, potwierdzających zatrudnienie, wykształcenie, uprawnienia, umiejętności, orzeczenie o niepełnosprawności. W sytuacji przesłania nam oryginalnych dokumentów, po dokonaniu czynności rejestracji oryginały dokumentów (po wykonaniu kopii) wraz z decyzją administracyjną zostaną przesłane na wskazany adres korespondencyjny za pośrednictwem Poczty Polskiej za zwrotnym potwierdzeniem odbioru. Jednocześnie przypominamy, że jeżeli osoba rejestruje się po raz kolejny, to do kompletu dokumentów należy dołączyć tylko te dokumenty, które uzyskaliśmy po ostatniej rejestracji. (Patrz - Wykaz dokumentów niezbędnych do rejestracji).
Tak przygotowany komplet dokumentów wraz z załącznikami należy:
- przesłać za pośrednictwem Poczty Polskiej na adres Powiatowy Urząd Pracy w Łosicach, ul. Narutowicza 6, 08-200 Łosice
lub - dostarczyć osobiście do siedziby Powiatowego Urzędu Pracy w Łosicach,ul. Narutowicza 6, 08-200 Łosice w zamkniętej kopercie z hasłem „REJESTRACJA – imię i nazwisko oraz koniecznie aktualny nr telefonu kontaktowego" i włożyć do oznaczonej skrzynki nadawczej znajdującej się w holu budynku po lewej stronie - Wejście Główne do Starostwa Powiatowego w Łosicach. Koperty będą dostępne przy skrzynce. Koperty można składać w godzinach od 08:00 do 15:00.
W celu potwierdzenia rejestracji pracownik Urzędu skontaktuje się z Państwem telefonicznie.
Wykaz dokumentów niezbędnych do rejestracji jako osoba bezrobotna:
- Wniosek o rejestrację;
- Oświadczenia i informacje (str. 1-14);
- Kserokopie lub oryginały dokumentów potwierdzających zameldowanie na pobyt czasowy, okresy zatrudnienia, innej pracy zarobkowej, prowadzenia działalności i inne okresy, posiadane wykształcenie, uprawnienia, umiejętności, orzeczenie o stopniu niepełnosprawności itp. (jeżeli jest to pierwsza rejestracja załączamy wszystkie dokumenty, a jeśli kolejna to dołączamy tylko te dokumenty, które uzyskaliśmy po ostatniej rejestracji);
- Oświadczenie o samotnym wychowywaniu dziecka (dotyczy osób ubiegających się o zasiłek);
- Zaświadczenie o zatrudnieniu i wynagrodzeniu za okresy pracy w ramach umowy zlecenie, umowy o dzieło, umowy o pracę w niepełnym wymiarze czasu pracy;
- Wykaz złożonych dokumentów.
Dokumenty do pobrania jako osoba bezrobotna.
Wykaz dokumentów niezbędnych do rejestracji jako osoba poszukująca pracy:
- Wniosek o rejestrację;
- Oświadczenia i informacje (str. 1-6);
- Kserokopie załączonych dokumentów potwierdzających zameldowanie na pobyt czasowy, okresy zatrudnienia, innej pracy zarobkowej, prowadzenia działalności i inne okresy, posiadane wykształcenie, uprawnienia, umiejętności, orzeczenie o stopniu niepełnosprawności itp. (jeżeli jest to pierwsza rejestracja załączamy wszystkie dokumenty, a jeśli kolejna to dołączamy tylko te dokumenty, które uzyskaliśmy po ostatniej rejestracji);
- Wykaz złożonych dokumentów.
Dokumenty do pobrania jako osoba poszukująca pracy.
W przypadku pytań dotyczących rejestracji proszę dzwonić pod numer: 83 357 19 61
Dodatkowe informacje
Każda osoba, która utraciła pracę ma prawo do bezpłatnej służby zdrowia przez okres kolejnych 30 dni od dnia rozwiązania stosunku pracy. Ponadto zgodnie ze stanowiskiem Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej, każda, nawet nieubezpieczona osoba, będzie diagnozowana bezpłatnie w przypadku podejrzenia zakażenia koronawirusem. Reguluje to ustawa z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz. U.z 2020 r., poz. 374).
W związku z powyższym prosimy o powstrzymanie się od rejestracji w powiatowym urzędzie pracy w celu m.in. uzyskania uprawnienia do korzystania z ubezpieczenia zdrowotnego.
Jednocześnie informujemy, że ubezpieczenie zdrowotne można również uzyskać u członka rodziny, jako osoba współubezpieczona.